Creative Cooling Group
Exclusief
Creative Cooling Group
Een koeler in de vorm van een fles, inclusief bovenstuk dat eruitziet als een dop, het geheel in flamingoroze. Met deze knaller van een concept wordt de nieuwe energydrink Más+ by Messi gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk. Een one of a kind-realisatie van Creative Cooling Group dat de lat voor promotionele koeling torenhoog legt.
De juiste koeling op de juiste plaats betekent het verschil tussen middelmatige en uitzonderlijke verkoopcijfers. Creative Cooling Group (CCG) helpt merken en retailers om dat potentieel te verzilveren met creatieve koelsystemen voor elke locatie en situatie. “Als je product tussen tientallen gelijkaardige artikelen staat, wordt het amper opgemerkt”, stelt international sales & marketing manager Björn Verschaeve. “Een koeloplossing op maat grijpt wél de aandacht.”
Dat die aandacht loont, staat buiten kijf. Onderzoek van GfK bij Duitse retailers bevestigt dat secondary placement voor een uplift zorgt tot 250 procent in vergelijking met hetzelfde product in de rekken. “Eigen tests met ons Coolio Connect-concept tonen nog straffere resultaten. We zien uplifts tot 700 procent.”
CCG, in 1988 opgericht als DRU International, is vandaag een house of brands met drie labels: Coolio voor tijdelijke promotionele koelers, Creative Cooling voor semipermanente units en DRU Technics voor technische maatwerkoplossingen. “We zijn voor onze klanten een fullservicepartner. Merken hebben vaak niet de sales- of fieldforceteams om promotionele koelcampagnes uit te rollen. Wij begeleiden het hele proces. Van advies over het meest geschikte koelsysteem tot grafisch ontwerp en de volledige logistieke ondersteuning, plaatsing en vulling.”
Die service biedt klanten gemoedsrust én de garantie op een flinke meerwaarde. CCG weet wat werkt voor elke productcategorie en stemt de koeler daarop af. Op een coole en creatieve manier om in het oog te springen en de consument te verleiden. “We leggen decennia ervaring in de schaal en denken mee met de klant. Het enige wat we niet doen, is onderhandelen met de retailers. Maar zodra die afspraken gemaakt zijn, stippelen wij het volledige traject uit: knopen doorhakken, ontwerpen, installeren en onderhouden.
Creative Cooling Group
Dat er op de creativiteit van CCG geen rem zit, bewijst de koeloplossing voor Más+ by Messi. “We hebben er hard aan gewerkt met verschillende partijen om de perfecte uitvoering te verzekeren. Naast de opdrachtgever Mark Anthony Brands Ltd. was ook onze Coolio-partner Retail Growth Solutions Ltd. betrokken bij het project.”
Het resultaat overtreft de verwachtingen. Je kunt er dan ook niet naast kijken: het ontwerp is een technisch hoogstandje, de branding spot on. “De energiedrankjes worden verkocht in verschillende kleuren. Voor de koel- oplossing gingen we voor roze, de kleur van Messi’s team in Miami.” Na de succesvolle lancering in de UK, is nu Europa aan de beurt.
Met een mix van creatief ontwerp, strategie en operationele ondersteuning werpt Creative Cooling Group zich op als een partner die merken ondersteunt om maximale zichtbaarheid en verkoop te realiseren. En dat is – bottomline – waar het om draait.
Mail bjorn.verschaeve@creativecooling.com
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?