Coolblue heeft vorig jaar een recordomzet van 2,41 miljard euro gerealiseerd. Het bedrijf heeft ook een operationele winst van 88,3 miljoen euro aangekondigd, het dubbele van vorig jaar, blijkt uit de jaarresultaten.

Coolblue lijkt weer in de lift te zitten. Na een omzet van 2,35 miljard euro, die in 2022 vertraagde, boekt Coolblue in 2023 een recordomzet van 2,41 miljard euro, een stijging van 60 miljoen euro ten opzichte van het jaar ervoor. Dezelfde positieve trend is te zien in het bedrijfsresultaat, dat is gestegen naar 88,3 miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Coolblue heeft ook de opening aangekondigd van zijn allereerste winkel in Wallonië, vlakbij Luik. Ook in Nederland heeft het bedrijf uitbreidingsplannen, met nieuwe winkels in Breda, Hengelo, Leeuwarden en een tweede winkel in Amsterdam. In Duitsland heeft Coolblue aangekondigd dat het zijn bezorggebied zal verdubbelen met de opening morgen van een tweede depot in Frankfurt, waardoor het bedrijf zijn capaciteit en bezorgradius kan uitbreiden om 5 miljoen extra klanten te bereiken.  In totaal heeft de keten 8 nieuwe winkelopeningen aangekondigd. Het bedrijf kondigde ook aan dat het een klanttevredenheidsscore van 71 had behaald, 8 punten minder dan vorig jaar.  Pieter Zwart, CEO van Coolblue zegt: "We blijven de klantervaring verbeteren door onze websites en app aanzienlijk te verbeteren." Tot slot kondigt Coolblue Energie de lancering van smart charging aan, waarmee klanten hun oplaadsysteem op afstand kunnen bedienen en zo energie kunnen besparen. "Samengevat: 2023 was beter en 2024 wordt het beste jaar in de geschiedenis van Coolblue", besluit hij.