Bpost
Exclusief
Bpost
Weinig consumenten zijn bereid om meer te betalen voor groene leveringen. Al kunnen handelaars consumenten wel doorsturen naar duurzamere opties, zoals afhaalpunten en pakjesautomaten. Dat blijkt uit een onderzoek dat bpost samen met Gondola Academy en enkele grote retailers voerde. Een gesprek met Karin Enzlin, development director sustainability bij bpost.
In theorie geven slechts 12 procent van de consumenten aan meer te willen betalen voor een duurzame levering. Maar als we de resultaten afzetten tegen een test case bij een grote retailer in België, dan zien we dat nog geen 10 procent van de mensen bereid is om meer te betalen voor een duurzame levering. De consument vindt dat de inspanning van de retailer zelf moet komen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?