Prijsconflicten tussen supermarkten en leveranciers duiken de jongste jaren steeds meer op. Beide partijen verliezen daarbij. Volgens Marleen Hermans van Radboud University bedraagt het kostenplaatje van zo’n conflict gemiddeld 58 miljoen euro.
Wanneer prijsonderhandelingen tussen supermarkten en fabrikanten spaak lopen, duiken er vaak lege winkelschappen op, vergezeld van een boodschap voor klanten: “Dit product is tijdelijk niet beschikbaar”. De jongste tijd komen dat soort conflicten meer voor, zegt postdoctoraal onderzoekster Marleen Hermans, universitair docent marketing aan de Nijmegen School of Management aan de Radboud University. Ze promoveerde op de machtsstrijd tussen supermarktketens en fabrikanten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?