Colruyt Group heeft zijn interne communicatiebureau versterkt met twee gevestigde namen uit de reclamesector: Kenny Vermeulen en Tony Naudts.

Colruyt Group is een sterk geïntegreerd bedrijf en verkiest eerder om een heleboel opdrachten en activiteiten zelf te beheren dan het toe te vertrouwen aan externe partners. In het verleden betekende dat de ontwikkeling van eigen platformen voor IT, logistiek, drukwerk, enzovoort. Maar dat geldt ook voor communicatie: in plaats van een beroep te doen op externe agentschappen, heeft Colruyt Group een eigen communicatiebureau in huis, "MarCom Services", om nog maar te zwijgen van de topfaciliteiten die voorzien zijn voor audiovisuele productie in de kelder van het Hellebroekgebouw op het hoofdkantoor in Halle: fotosets, geluidsstudio, studio voor broadcastvideo’s, enzovoort. Net als op andere vlakken is deze beslissing om de communicatie alleen te beheren uniek voor Colruyt, aangezien retailers meestal werken met externe agentschappen nadat ze hun budgetten hebben aangesproken.

Deze keer heeft Colruyt echter een beroep gedaan op de creatieve middelen van de reclame-industrie. Kenny Vermeulen is een echte ‘digital native’ met een achtergrond als copy content creatief, digital content director en uiteindelijk creative director. Kenny liep een mooi parcours langs Emakina, Happiness, Duke & Grace/Springbok en koos uiteindelijk voor Colruyt Group, waar hij op 19 februari startte. Naast Kenny Vermeulen vervoegt ook Tony Naudts vanaf 4 maart als freelancer het creatieve team. Enkele jaren geleden werkte hij op verschillende campagnes als freelance Art Director en werkte hij voor grote merken bij bureau’s zoals TBWA en Mc Cann Erickson.

Koen Demaré, executive creative director bij MarCom Services, licht de aanwerving toe: “We willen sneller, vaker en dichter bij de campagnes betrokken worden, nog nauwer samenwerkend met de brand managers van de merken van Colruyt Group zelf. Dat kan makkelijker en efficiënter binnen de context van een in-house agency, heb ik de laatste 14 jaren ondervonden. Het was een (soms) te lange zoektocht, maar we zijn er sinds een paar jaren wel in geslaagd. De aanwerving van Kenny en Tony is een volgende stap in het verhogen van het creatieve vakmanschap en het professionalisme op vlak van creatieve marketingcommunicatie binnen MarCom Services.”

Naast deze twee nieuwe creative directors, bestaat het voltallige creatieve vakteam van Koen Demaré uit een vijftiental mensen. Daaronder bevinden zich profielen als design directors, copywriters, brand managers, planners en experts in digital, AI, fotografie en video.