Colruyt Group wil de efficiëntie in zijn winkels verhogen door verschillende technologische oplossingen te testen. Zo wordt technologie onder meer ingeschakeld om de rekken tijdig te helpen aanvullen of te meten hoe druk het is aan de kassa zodat extra personeel kan ingeschakeld worden. “Binnenkort zal de hele toeleveringsketen volledig gedigitaliseerd zijn”, aldus Colruyt.

Bij Colruyt is operationele efficiëntie veel meer dan een deugd: het is een manier van denken over en bouwen aan elk project. Sinds de begindagen van de ponskaarten is de retailer uit Halle altijd op zoek geweest naar de meest efficiënte en eenvoudige oplossingen om zijn activiteiten te stroomlijnen, van logistiek tot verkoop. Bovendien is Colruyt er altijd op gebrand geweest om zijn eigen technologische antwoorden op deze uitdaging te ontwikkelen, zodat ze het best passen bij zijn beperkingen. In het tijdperk van optische detectie en AI is deze filosofie niet veranderd. De afgelopen maand testte Colruyt een nieuwe technologie die ervoor zorgt dat de rekken optimaal gevuld blijven, er wordt gemeten hoeveel klanten er binnenkomen in de winkel en hoe druk het is aan de kassa, en er loopt een test om de winkel schoon te laten maken door een robot. Verschillende initiatieven die moeten bijdragen tot een betere service voor klanten en een efficiëntere tijdsindeling voor medewerkers.