De Halse retailer Colruyt heeft tijdens het eerste kwartaal van dit boekjaar een omzet gerealiseerd van 2,05 miljard euro, een stijging met 5,5 procent tegenover dezelfde periode vorig boekjaar. De retaildivisie (Colruyt, Okay en BioPlanet) tekende een omzetgroei van 4,3 procent op. De foodservicedivisie in Frankrijk leverde een stijging met 6,8 procent op. Bij de DATS-benzinestations nam de omzet met 10,7 procent toe. Colruyt merkt dat de economische crisis nog altijd een negatieve impact heeft op de koopkracht van de Belgische consument, die daardoor vaker goedkopere alternatieven koopt. Colruyt heeft zijn verkoopcijfers kunnen opdrijven onder meer dankzij een prijsverlaging voor vijfhonderd basisproducten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?