Collect & Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, is gestart met thuislevering van boodschappen via een netwerk van burenbezorgers. Het gaat om een kleinschalige test die zich voorlopig beperkt tot het Collect & Go afhaalpunt van Halle.

Klanten die gebruik willen maken van de service bestellen online hun boodschappen via de webshop van Collect&Go. Hun boodschappen worden thuisbezorgd door een vrijwilliger uit hun buurt. De bezorger krijgt hiervoor van de klant een vergoeding van 7 euro. Collect&Go neemt de praktische organisatie op zich en zorgt voor de koppeling tussen bezorgers en klanten. De test komt er nu er tijdens de crisis een verhoogde belangstelling is voor thuislevering. 

Colruyt Group heeft vandaag al de applicatie ‘Collect&Go Connect’, waarbij mensen boodschappen kunnen doen voor elkaar in de kleiner OKAY-winkels. Colruyt heeft de plaatsen waar de app actief is onlang uitgebreid, met onder meer Gent en Antwerpen. De vergoeding voor de levering ligt daarbij niet vast zoals in Halle, maar is zelf te bepalen. In enkele gemeenten in de Brusselse rand testte Colruyt de voorbije maanden dan weer thuisleveringen met eigen personeel. Dat proefproject eindigde in april, maar krijgt een vervolg in het najaar. ‘De exacte gemeenten moeten we nog bekijken, maar het is de bedoeling om naar een heel groot stuk van Brussel te gaan’, klinkt het.