Colruyt frist de verpakking op van zijn goedkoopste huismerk Everyday. De restyling is de jongste fase van een operatie om het assortiment overzichtelijker te maken.

Everyday is het goedkoopste huismerk voor basisproducten van Colruyt Group (Colruyt, Spar, Okay, Dreamland), en telt een 650-tal producten. De verpakkingen daarvan krijgen nu een make-over, om nog toegankelijker te zijn voor de consument

De vernieuwde verpakkingen zijn overwegend wit uitgevoerd en dragen alleen de nodige informatie, met vooraan in het groot de benaming en een foto of een venster dat het product duidelijk laat zien. “Op de overzichtelijke verpakking ziet de klant in één oogopslag waarover het gaat en kan hij snel zijn keuze maken”, klinkt het. Ook het nieuwe logo staat groot bovenaan de verpakking.

3 merklagen

De restyle van Everyday is de jongste fase van een omvattende operatie om het assortiment overzichtelijker te maken bij Colruyt. COO Retail Frans Colruyt: "We willen in de winkel 3 duidelijk onderscheiden merklagen aanbieden: de bekende, nationale merken die zorgen voor innovatie, ons 'thuismerk' Boni Selection en ons goedkoopste merk Everyday.”

De vereenvoudiging van het aanbod werd al in 2007 ingezet met de lancering van Everyday. Dat merk verving toen een tiental goedkope Colruyt-merken zoals Resto, Jempy en Boxer. “Na al die jaren was Everyday aan een opfrisbeurt toe en bovendien moeten tegen eind 2014 sowieso alle etiketten van voedingswaren conform de nieuwe wetgeving zijn”, klinkt het. Colruyt Group maakt van de gelegenheid dus gebruik om het merk helemaal te restylen.

Om onnodige kosten te vermijden worden eerst alle bestaande verpakkingen opgebruikt. In de winkel zal de omschakeling dus geleidelijk aan zichtbaar worden.