Colruyt en Studio 100 slaan de handen in elkaar en lanceren samen een kookprogramma voor en door kinderen om zo evenwichtige voeding te promoten. De hoofdrol is weggelegd voor seizoensgroenten en -fruit. “Met dit programma willen we kinderen ambassadeurs maken van groenten”, aldus Colruyt.

Het programma dat vanaf het voorjaar 2020 een jaar lang te zien zal zijn via Studio 100 TV en de Studio 100 GO-app, heeft als doel om evenwichtige voeding bij kinderen te promoten. Dat doen Studio 100 en Colruyt door kinderen uit Vlaanderen en Wallonië wekelijks simpele, evenwichtige gerechten te laten klaarmaken met in de hoofdrol seizoensgroenten en -fruit. “Zo kunnen ze op een speelse en ongedwongen manier experimenteren en bijleren in de keuken. En worden ze de nieuwe generatie groente-ambassadeurs, zowel voor hun leeftijdsgenoten als hun ouders”, vertelt Guy Elewaut, Directeur Marketing Colruyt Laagste Prijzen.

De kinderen, die voor de gelegenheid gebruik kunnen maken van de keukens van de Colruyt Group Academy, krijgen tijdens het koken hulp van een Studio 100 TV-host. Voor Vlaanderen is dat Marie Verhulst, voor Wallonië Nathalie Van Tongelen. Al werden de gerechten ook zorgvuldig uitgedacht door het kookteam van Colruyt. “Elk recept wordt ontwikkeld door ons professioneel kookteam in samenspraak met onze voedingsdeskundigen”, vervolgt Guy Elewaut. “Omdat telkens een andere seizoensgroente de hoofdrol speelt, kunnen we veel verschillende groenten aan bod laten komen, van spruitjes tot rode biet.”

“Wij willen het onze klanten makkelijker maken om bewust te consumeren. Gezondheid is een van de vier centrale thema’s waarrond wij op dat vlak werken. Om dit thema ook aantrekkelijk te maken bij kinderen, slaan we de handen in elkaar met Studio 100. Met deze samenwerking combineren we onze jarenlange ervaring op het gebied van evenwichtige voeding en koken, met de expertise van Studio 100 in het aanbieden van entertainment voor kinderen”, verklaart Guy Elewaut. 

Niet aan zijn proefstuk toe

Het is trouwens niet de eerste keer dat Colruyt acties onderneemt om evenwichtige voeding bij kinderen te promoten. Zo verbeterde de supermarktketen de nutritionele samenstelling van het Boni Kids Assortiment, ontwikkelen ze folderrecepten en kookboeken voor kinderen met aandacht voor evenwichtige voeding en seizoensgroenten en -fruit … En organiseren ze verschillende initiatieven voor scholen zoals Oog Voor Lekkers, Cooking Class en Snack & Chill.