Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, opent in het najaar van 2021 een nieuw e-commerce distributiecentrum in Londerzeel, vlak bij de A12. Het gloednieuwe gebouw van 18.000 m² zal het voorgaande fulfilmentcenter in Zaventem vervangen. Het moet de groei van de e-commerce activiteiten van de groep helpen opvangen. 

Het nieuwe e-commerce distributiecentrum wordt vier keer zo groot als het huidige in Zaventem. Daar worden de boodschappen samengesteld voor klanten van Collect&Go die niet in de winkels zelf worden verzameld. Volgens Tom Deprater, divisiemanager van de boodschappendienst, botst het bedrijf vandaag tegen de grenzen van het magazijn in Zaventem. “Dat kan niet meer uitbreiden, waardoor we op zoek zijn gegaan naar een grotere locatie”, zegt hij. De site ligt vlak bij de afrit van de A12, waardoor het makkelijk bereikbaar is. 

De verhuis naar Londerzeel is ten vroegste voorzien in het najaar van 2021. In de tussentijd blijven de activiteiten ongewijzigd verdergaan in Zaventem. De 155 medewerkers van het e-commerce distributiecentrum in Zaventem  zijn reeds geïnformeerd over de verhuis. “We willen het nieuwe distributiecentrum opstarten met al onze huidige medewerkers van Zaventem”, zegt Deprater. Volgens hem zal de tewerkstelling op de nieuwe locatie verder uitbreiden.

“Londerzeel is een heel interessante locatie: de oppervlakte die we nodig hadden was er voorhanden, en het ligt tussen Brussel en Antwerpen waardoor we die beide (groei)regio’s goed zullen kunnen ondersteunen”, stelt hij nog. 

Collect&Go heeft nog een tweede rondhaalcentrum in Erpe-Mere, nabij Aalst. Daar kan de capaciteit nog uitgebreid worden. Daarnaast blijft de online boodschappendienst ook verder inzetten op de verhoging van de rondhaalcapaciteit in de winkels. Collect&Go, dat al sinds 2000 bestaat, heeft meer dan 200 afhaalpunten in België en Luxemburg