Carrefour zet zijn campagne "Koopkrachtacties" verder en kondigt zijn tweede actie aan “1000 producten voor minder dan 1 euro”. Op die manier wil de retailer zijn klanten helpen om om zonder beperkingen te blijven kunnen kopen.

Carrefour koopkrachtactie (persbericht 30/08/22)
©

Carrefour

Nadat Delhaize in juni zijn Kleine Leeuwtjes-campagne lanceerde wilt nu ook Carrefour België zich positioneren “als de bevoorrechte partner voor de koopkracht van alle consumenten.” Vorige week startte de retailer nog zijn nieuwe koopkrachtactie-campagne met de eerste actie waarbij het zijn merk Simpl onder de aandacht bracht, ofwel de 300 goedkoopste producten in het Carrefour-assortiment. Nu komt Carrefour met een nieuwe actie: “1000 producten voor minder dan 1 euro” verkrijgbaar zowel in de Carrefour-merken als de nationale merken. En daar stopt het niet, want de volgende actie lanceert de retailer op 6 september.

Heeft Carrefour zijn weg gekozen?

In plaats van een race te beginnen om bepaalde prijzen te verlagen, lijkt Carrefour België ervoor gekozen te hebben zijn “anti-inflatie” marketing- en communicatiestrategie (voorlopig?) toe te spitsen op het in de kijker zetten van producten die al tegen lage prijzen worden verkocht. Deze optie stelt de retailer waarschijnlijk in staat om niet te veel risico's te nemen met zijn marges en de potentiële "bad buzz" te beperken die verband houdt met al te ambitieuze of zelfs misleidende beloftes. Het valt nog af te wachten of deze acties zullen opvallen in de huidige kakofonie van een promodiscours dat steeds meer evolueert… en of ze in de smaak zullen vallen bij klanten… Maar Carrefour had geen keuze, het moest zich positioneren in deze nieuwe promostrijd, die werd uitgelokt door de bijzonder moeilijke economische context.