De webshop van Carrefour Belgium gaat op termijn ook producten van externe verkopers aanbieden. Dat meldt De Tijd en heeft een woordvoerder aan onze redactie bevestigd.

Carrefour gaat binnenkort in de voetsporen treden van retailers zoals Alibaba en Bol.com en een online marktplaats lanceren. Dat blijkt uit een vacature waarin de supermarktketen op zoek gaat naar een ‘Marketplace Business Developer’, die de ontwikkeling van de marktplaats in goede banen moet leiden.

Wanneer de marktplaats er komt, is nog niet duidelijk. Volgens Carrefour-woordvoerder Baptiste Van Outryve hangt dat ervan af hoe snel er een geschikte marktplaatsdirecteur gevonden wordt. Wat wel vaststaat, is dat de Marketplace er komt. Die zal vergelijkbaar zijn met de marktplaatsen die Carrefour eerder al lanceerde in Frankrijk en Polen.

Aanbod aanvullen

“Naast ons huidig breed online assortiment van ruim 130.00 producten, zullen er via Marketplace ook producten van derde partijen verkocht worden op onze webshop. Zo willen we vooral ons aanbod verder aanvullen. Het is dus niet de bedoeling dat we onszelf gaan beconcurreren, en producten die we zelf al verkopen zullen laten aanbieden door derden”, zegt Van Outryve aan onze redactie.

De producten van derden zullen geïntegreerd worden in webshop.carrefour.eu, de webshop voor non-food van Carrefour Belgium. “We gaan geen extra platform oprichten”, klinkt het. Hierdoor zullen de producten van externe verkopers ook afgehaald kunnen worden in de winkels van Carrefour. "De grote sterkte van onze webshop is dat de klant kan kiezen of hij zijn bestelling aan huis laat leveren, of zelf komt ophalen", aldus Van Outryve.  

 

"Te vroeg voor prognoses"

Prognoses wil Carrefour op dit moment nog niet doen. Daar is het te vroeg voor, klinkt het. “We zullen ervoor zorgen dat we eerst de juiste persoon aannemen voor de vacature van marktplaatsdirecteur”, zegt de woordvoerder. Maar het staat buiten kijf dat Carrefour een dergelijk platform zou opzetten, als het er niet veel potentieel in zou zien.