Supermarktketen Carrefour is opnieuw het nummer twee van de Belgische retail. Carrefour haalde begin dit jaar Delhaize in, blijkt uit een sectoranalyse van onderzoeksbureau Marketing Map.
Carrefour kende enkele moeilijke jaren en voerde herstructureringen door die nu hun vruchten lijken af te werpen. Volgens Marketing Map heeft de keten een marktaandeel van 22,2%, waarmee de retailer Delhaize van de tweede plaats stoot. Delhaize verliest dus, net als Makro en Cora.Colruyt blijft stevig in het zadel als marktleider.
Opvallend is ook de opmars van de harddiscounters, die een marktaandeel van 16% halen. Niet enkel de crisis, maar ook de expansie van Lidl en Aldi zouden die groei verklaren.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?