- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ook na het WK van 2014 speelt Carrefour volop haar exclusieve partnership met de Rode Duivels uit. De retailer heeft een campagne ronde de nationale voetbalploeg gelanceerd met Panini-kaarten, Rode Duivel-poppetjes en meet-and-greets.
Het WK in Brazilië ligt ondertussen al even achter ons en het EK Voetbal in Frankrijk gaat pas in de zomer van 2016 van start. Toch start Carrefour nu al met een campagne rond de Rode Duivels. Na het succes van de Panini-actie vorige zomer, pakt de retailer nu uit met een spaaractie rond Panini-kaarten.
PaniniVan 22 april t.e.m. 23 juni ontvangt elke klant per aankoopschijf van 25 euro en op vertoon van zijn Carrefour Bonus Card een zakje met drie Panini cards. Vanaf 20 mei kan elk pakje zelfs een kaart met een authentieke handtekening van een Rode Duivel bevatten. In totaal zijn er 180 verzamelkaarten van de Belgian Red Devils en van spelers van andere landen, waar je ook een spel mee kan spelen en die kunnen opgebergd worden in een speciaal verzamelalbum. Er zijn maar liefst 200.000 exemplaren beschikbaar bij Carrefour.
PopjesVanaf 6 mei bevatten de zakjes bovendien een SoccerStarz-sticker. Als je drie stickers op een spaarkaart kleeft, kan je een Rode Duivels-poppetje kopen voor aan de helft van de prijs (1,25 euro). Er zijn 24 poppetjes om te verzamelen.
Reizen en brooddozenEn daar houdt het niet op. Carrefour lanceert ook een gratis spel voor op smartphones, dat gelinkt is aan de poppetjes. Met kraskaarten die tussen de Panini-cards zitten, kan je ook nog eens reizen en meet-and-greets met de Rode Duivels winnen. Onder de nieuwe BRD merchandising-collectie worden ten slotte alles van brooddozen tot badjassen van de Duivels verkocht.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?