Carrefour laat klanten voortaan zelf producten scannen met hun smartphone dankzij de Smartscan, een nieuwe functie in de Carrefour-app.  Op die manier wil de keten zijn klanten niet alleen meer gebruiksgemak bieden, maar ook beter hun veiligheid garanderen in deze coronatijden.

Hoewel Carrefour het nieuws van zijn nieuwe Smartscan-functie al midden maart in primeur aankondigde tijdens een rondetafelgesprek van het digitale consultancybedrijf Ariad, mogen we het nu ook officieel naar buiten brengen. De supermarktketen pakt uit met een nieuwe functie op zijn Carrefour-app: Smartscan.  Het principe is simpel. Dankzij de Smartscan-functie van de Carrefour-app kunnen klanten voortaan producten scannen met hun smartphone in plaats van met de handmatige scanners en vervolgens direct naar de kassa gaan om te betalen. Eenmaal aan de kassa klikt de klant op ’betalen’ in de Smartscan-interface en ontvangt hij een streepjescode, die hij kan scannen bij de sel-checkout kassa of kan laten scannen door een medewerker aan een klassieke kassa. Het enige wat ij dan nog hoeft te doen is afrekenen.