Carrefour Group pakt voor het eerste kwartaal van 2014 uit met groeicijfers. Vooral in Latijns-Amerika was er een sterke groeiversnelling, maar ook in België en Europa zijn de cijfers overwegend positief.
Overwegend, want de verkoopcijfers gingen -7,4% achteruit in Q1 door wisselkoerseffecten (-5,3%) en de latere paasvakantie dit jaar (-1,3%). Zonder die effecten blijft er een organische groei van +3,7% over voor Carrefour, en dat is beter dan de +3,2% groei van vorig jaar.
In heel Europa realiseerde Carrefour +0,4% meer omzet. Op de Franse thuismarkt groeide Carrefour +1,4% (organisch), waarbij de buurtformules het sterkste groeiden (+5,7%).
In de andere Europese landen daalden de verkopen met -1,2%. In België was er een bescheiden groei van +0,8%. Voor de winkels die al langer dan een jaar open zijn lag de groei met +1,5% hoger.
Het is echter vooral in de opkomende markten dat Carrefour sterk groeit (+10,5%): Azië (+2,1%), maar vooral Latijns-Amerika (+15,2%). In Brazilië boekte Carrefour een organische groei van +8,3%, en in Argentinië zelfs +39%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?