Naar aanleiding van Wereld Vegetarisme Dag lanceren Carrefour en EVA vzw samen de Donderdag Veggiedag-campagne. Ze krijgen daarbij steun van de Vlaamse Overheid en van de Brusselse minister van Leefmilieu en Leefmilieu Brussel. Het doel is om consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week voor een evenwichtige vegetarische maaltijd te kiezen.

44% van de Belgen eet momenteel minder vlees dan een jaar geleden. 7% onder hen eet geen vlees en 9% zijn flexitariërs. 16% van de Belgen eet met andere woorden voornamelijk vegetarisch. En dat is niet alles: 40% van de Belgen geeft te kennen dat hij zijn consumptie van vlees en vis in de toekomst zal verminderen. De cijfers bewijzen dat consumenten steeds bewuster gaan eten, al is er nog werk aan de winkel. 

Daarom slaan de vegetarische organisatie EVA vzw ( Ethisch Vegetarisch Alternatief), en Carrefour naar aanleiding van de Wereld Vegetarisme Dag de handen in elkaar en pakken ze uit met de Donderdag Veggiedag-campagne. Die moet klanten aansporen om minstens één dag per week een evenwichtige vegetarische maaltijd te ontdekken. Zo promoot Carrefour tijdens de campagne een divers en plantaardig voedingspatroon met tips en recepten. Al kunnen geïnteresseerden ook steeds terecht op de website van EVA vzw. Bovendien profiteren consumenten elke donderdag van 20% korting op een deel van het vegetarische en veganistische assortiment in alle Carrefour-winkels.