- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De verkopen van Carrefour in België vertonen in het eerste kwartaal een groei, net als die in Latijns-Amerika. In vergelijkbare omstandigheden en afgezien van benzine, komt de omzet van de groep uit op 22,5 miljard euro (-0,1%). Reuter gaat uit van een kwartaalomzet van 22,6 miljard.
België onderscheidt zich in Europa door de sterkste verkoopgroei (+1,8% naar 1,01 miljard euro), terwijl in Europa (behalve Frankrijk) de verkopen met 2,7% zijn teruggelopen en in Frankrijk met 0,3%. De hypermarkten registreren er een verkoopdaling van 3,1%, terwijl de supermarkten een verhoging van 1,8% noteren, naar 3,19 miljard.
De verkopen in Latijns Amerika zijn met meer dan 8% gestegen naar 4,42 miljard euro. In Azië heeft Carrefour daarentegen een daling van de verkopen waargenomen van 4,3% naar 2,53 miljard. De situatie van Carrefour is toch zeker genuanceerder dan rode of groene cijfers.
Carrefour doet geen mededeling over zijn doelstelling voor het boekjaar 2012.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?