bpost
Exclusief
bpost
Winkelketens en e-commercebedrijven worstelen met logistieke puzzels: gefragmenteerde voorraden, inefficiënte leveringen tussen winkels, complexe retourstromen. bpost business solutions biedt een antwoord op die uitdagingen. “We kijken per klant naar de bottlenecks in de logistieke ketting en vinden manieren om die weg te werken”, vertelt Xavier Hulpiau, Sales Director Omnichannel Parcel Logistics bij bpost.
bpost hervormt zichzelf naar een efficiënte logistieke speler. “De bedeling van brievenpost wordt minder relevant”, zegt Hulpiau. “Vandaar de omschakeling van pakjes en post naar een taak als volwaardige logistieke partner.”
Speciaal voor winkelketen en e-commercebedrijven ontwikkelde bpost nieuwe zakelijke diensten. “Voor winkelketens verbinden we magazijnen, winkels en voorraadhubs om stockniveaus te verbeteren. Voor e-commercespelers halen we retours op en consolideren en transporteren we retourstromen op een efficiënte manier.”
De bottomline voor al deze oplossingen komt neer op hetzelfde: tijd en geld besparen, eenvoudigere processen hanteren, minder logistieke partners beheren. “Er is geen standaardaanpak. We vertrekken van wat er schort of ontbreekt.”
Voor de ene is dat b2b-fulfillment, voor de andere operationele bevoorrading, voor nog een andere draait het rond interne bewegingen versoepelen, zoals leveringen en stockbeheer tussen winkels onderling. “We hebben alle puzzelstukken in huis om een passende totaaloplossing voor te stellen.”
Ook voor bedrijven die met techniekers werken, ontwikkelde bpost passende oplossingen. Een mooi voorbeeld is de samenwerking met Signpost, leverancier van laptops voor scholieren. De firma rekent op Night Delivery van bpost business solutions voor de levering van onderdelen aan techniekers in heel België. En of ze tevreden zijn: ze snoeien fors in kilometers en CO2-uitstoot, terwijl techniekers minstens een uur langer bij klanten kunnen zijn. “Operationele bevoorrading zoals die voor Signpost is interessant voor álle bedrijven met technici, onderhoudsteams en mobiele werkers.”
Een oplossing als deze realiseer je alleen als je het volledige logistieke plaatje begrijpt. Precies daarin schuilt de kracht van bpost.
bpost business solutions is een sterke troef om de logistieke flow van ondernemingen soepeler en kostenefficiënter uit te tekenen – van begin tot eind. “Bedrijven profiteren van ons fijnmazig netwerk met bbox-automaten en 4.000 afhaalpunten, onze infrastructuur en onze grondige kennis van logistieke processen.”
Hoe ziet zo’n samenwerking eruit in de praktijk? “Onze accountmanagers brengen in overleg met de klant de noden in kaart. Welke processen spelen er? Hoe kunnen wij die verbeteren? We denken mee op strategisch niveau. Dan stellen we een operationele oplossing voor die alle eisen afvinkt.”
bpost maakt zich sterk dat het met dit nieuwe aanbod op het juiste spoor zit om het transformatieproces tot logistieke partner tot een goed einde te brengen. “We kijken met vertrouwen naar de toekomst, bouwen stapsgewijs onze infrastructuur uit, en gaan onze assets nog beter benutten voor de b2b-markt.”
Worstelt uw bedrijf met inefficiënte leveringen, gefragmenteerde voorraden of tijdrovende transportbewegingen? Neem contact op met bpost voor een oplossing op maat.
Meer info: bpost.be/nl/business-solutions of e-mail aan xavier.hulpiau@bpost.be
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?