bol.com zou vanaf volgend jaar starten met de verkoop van kleding op zijn online platform. Op die manier wil het bedrijf het opnemen tegen concurrenten als Amazon en Zalando, die een belangrijk deel van de Nederlandse e-commercemarkt in handen hebben.

Het Nederlandse bol.com wil opboksen tegen grote concurrenten als Amazon en Zalando en zou daarom vanaf volgend jaar ook kleding aanbieden op zijn platform. Tot nu toe konden klanten ook al schoenen, kinder- en babykleding en sportkleding shoppen bij het Nederlandse bedrijf, maar dat aanbod zou volgens Het Financieele Dagblad vanaf januari flink uitbreiden met kledij voor mannen en vrouwen. De e-tailer zou daarvoor volop gesprekken voeren met grote modemerken als G-star en Tommy Hilfiger. Volgens bol.com zou de verkoop van merkkleding een logische stap zijn, al wil het bedrijf de verkoop van kleding momenteel nog niet definitief bevestigen. De officiële aankondiging staat volgens insiders in januari gepland.

Met de beslissing om ook kleding te gaan verkopen, lijkt de retailer te reageren op Amazon dat een volledig Nederlandse webshop wil lanceren en op het Duitse Zalando dat ondertussen is uitgegroeid tot een van de belangrijkste spelers op het vlak van online mode. In Nederland probeert Zalando de markt te veroveren met zijn webwinkeldochter About You. Het ziet er dus naar uit de kaarten op de Nederlandse supermarkt door de lancering van de kledingafdeling wel eens herschud zouden kunnen worden. Al zouden het volgens experten niet Amazon en Zalando zijn, maar wel het Nederlandse Wehkamp dat op termijn de dupe zou worden van deze concurrentiestrijd.