Lingerie of een boeket bloemen blijven de populairste cadeaus voor Valentijn. Dat blijkt uit een rondvraag van ondernemersorganisatie Unizo.
Voor de verkoop van lingerie is Valentijn een waar piekmoment. Elk jaar stijgt de omzet in de lingeriesector in de periode rond Valentijn met 20 procent, vooral door de verkoop van lingeriesetjes en cadeaubons.
Ook de bloemenverkoop stijgt traditioneel lichtjes rond 14 februari. Bijna de helft van de verkochte bloemen zijn dan rozen.
Verder doen wellness, ontbijtmanden en uiteten het goed als Valentijnsgeschenk.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?