De verkoop in de supermarkten is ook na Pasen hoog gebleven. Cijfers van Nielsen geven een groei van 2,4% tegenover vorig jaar aan. Daarmee doen Belgische supermarkten het een stuk beter dan Nederlandse, die een daling van -10% lieten zien.
De cijfers voor de Belgische supermarkten zien er goed uit, zegt Johan Vrancken van Nielsen Belgium. "De verkoop in de supermarkten en buurtsupers steeg de voorbije week met 2,4%. Dat is hoog in vergelijking metn vorig jaar, vooral omdat we in die week in het algemeen een lichte daling zien na Pasen. In Nederland bijvoorbeeld ging de verkoop in supermarkten met 10% naar beneden. Dat toont dat het shopping gedrag in de buurlanden grondig verschilt."
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?