De helft van de Belgen eet thuis internationale gerechten. Voor restaurant- en topchefmerken lopen we echter niet warm. Dat blijkt uit een studie van Ipsos.
51% van de ondervraagde Belgen is geïnteresseerd in het thuis eten van voedsel van andere culturen of streken. We denken daarmee net iets internationaler dan de gemiddelde Europeaan (50%) en het wereldwijd gemiddelde (45%). Ook ambachtelijke producten kunnen de helft van de Belgen (47%) bekoren. Wat ons dan weer helemaal niets zegt zijn restaurantmerken en producten van bekende (tv-)koks in de supermarkt. Respectievelijk 10% en 9% zegt daarin geïnteresseerd te zijn. Enkel in Italië zijn die cijfers lager (8% en 7% respectievelijk). In de rest van de wereld hebben een vijfde van de ondervraagden belangstelling voor zo’n producten. In Europa is gemiddeld 14% geïnteresseerd in restaurantmerken en 12% in chefproducten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?