Barbecook en LivWise slaan de handen in elkaar.

Het Belgische merk Barbecook bestaat al 35 jaar en is één van de grote spelers op het gebied van barbecues. Door de overname wil LivWise, dat zich vorig jaar al versterkte met de overname van Anbel, zijn marktpositie in de Benelux versterken en ook verder werken aan internationale groei.

Het aanbod van LivWise groeit met de toevoeging van Barbecook stevig. De know-how van Barbecook blijft gegarandeerd. "De meeste personeelsleden van Barbecook zijn mee verhuisd naar Deinze", aldus COO Frederik Mortier die eraan toevoegt dat de hele voorraad vanaf volgende week ook wordt overgebracht, een operatie die tegen eind december moet zijn afgerond, zodat het nieuwe seizoen naadloos kan worden aangevat. 

De overname van een barbecue-merk is niet verwonderlijk, aangezien de roots van LivWise liggen in het eigen merk Point-Virgule dat aanvankelijk vooral accessoires voor het barbecueën in het aanbod had. Inmiddels is het merk verder uitgegroeid en biedt LivWise als exclusief verdeler voor de Benelux ook heel wat andere internationale merken aan met focus op keuken- en woonaccessoires