iStock
Exclusief
iStock
De e-commercegigant Amazon heeft in de Verenigde Staten een label geïntroduceerd dat vaak teruggezonden producten markeert voor consumenten. De Amerikaanse website The Information meldt dat het zo zijn klanten ertoe wil aanzetten meer informatie over producten op te zoeken alvorens ze aankopen maken.
De maatregel is voor het Amerikaanse bedrijf een voorwaartse stap richting afvalvermindering, maar sommige Amerikaanse media menen dat het bedrijf het label introduceert om kosten te verminderen. “Hoewel online bestellingen retourneren gewoonlijk niets kost voor de consument, moeten retailers voor de kosten opdraaien en een groot deel van hun inventaris met verlies wegdoen”, zegt Android Police. Momenteel mogen consumenten bepaalde artikelen terugzenden binnen de dertig bezorgdagen, en dat meestal gratis. Veel geretourneerde artikelen belanden uiteindelijk op de schroothoop.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?