Vandaag opent Aldi zijn nieuwste winkelgeneratie in Herenthout en Jodoigne. Daarbij breekt de discounter met zijn traditionele winkelparcours en pakt het uit met een heuse versmarktbeleving. Bovendien staat ook convenience centraal. Gondola nam als eerste een kijkje in de nieuwe winkel in Herenthout.

Nog geen 4 jaar geleden liet Aldi weten dat het zijn hele winkelpark zou moderniseren, een immense operatie waar de discounter maar liefst 350 miljoen euro voor uittrok. Ondertussen kregen de meeste winkels een volledige make-over en bleef de retailer verder vernieuwen door vorig jaar onder meer zijn aanbod aan vers Belgisch vlees en losse groenten en fruit verder uit te breiden. En het innoveren stopt niet, want vandaag opent Aldi zijn nieuwste formule in Herenthout en Jodoigne. In deze winkels, die bijna dubbel zo groot zijn als vroeger (+/- 1.350 m2) en zo’n 1.600 referenties aanbieden, gooit Aldi zijn traditionele winkelparcours volledig om: waar klanten vroeger bij het binnenkomen verwelkomd werden door de wekelijkse promoties, de Aldi Specials, komen ze nu direct terecht bij de versafdeling, zoals dat het geval is bij veel open market-ketens. Verse producten vormen het hart van de nieuwe formule: zo heeft de discounter een grote versmarktbeleving gecreëerd. Daarbij ontdekken klanten eerst het uitgebreide assortiment groenten en fruit, en een selectie aan kant-en-klare producten zoals voorverpakte slaatjes, verse fruitsappen en andere bereide maaltijden en dranken. Vervolgens komen ze terecht bij het verse vlees en de verse vis, waarna de vers afgebakken bake-offproducten volgen, die ook nog steeds een belangrijke plaats in de winkel behouden en daarom in de eerste gang aanwezig zijn. De retailer heeft bewust alle verscategorieën samengebracht om winkelen voor klanten gemakkelijker te maken. “Door onmiddellijk vooraan de winkel onze verse groenten en fruit, vers vlees, verse vis en vers bereide gerechten aan te bieden kan de winkelkar meteen gevuld worden met wat bovenaan het boodschappenlijstje staat. Zo bespaart de klant tijd en wordt winkelen een pak eenvoudiger”, legt Koen Piessens, managing director sales bij Aldi, uit, die ons een rondleiding geeft door de vernieuwde winkel in Herenthout.