Na een geslaagde test opent Aldi vandaag zijn allereerste kassaloze winkel in Londen: Aldi Shop&Go. Daarmee gaat het zijn concurrenten Amazon, Tesco en Sainsbury's achterna die eerder al automatische formules lanceerden.
De afgelopen maanden heeft de hard discounter zijn eerste kassaloze winkel uitgebreid laten testen door zijn personeel, maar nu wordt het concept ook opengesteld voor het publiek. Deze ochtend opende namelijk de eerste Aldi Shop&Go in Greenwich. Het concept is gelijkaardig met dat van Amazon Go en verloopt volledig automatisch. Klanten melden zich aan via de Aldi Shop&Go app, waarna ze toegang krijgen tot de winkel, ze hun boodschappen uit de rekken nemen en de winkel verlaten. Camera’s detecteren welke producten klanten in hun winkelmandje plaatsen en bij het verlaten van de winkel worden de boodschappen automatisch afgerekend in de app. Voor deze automatische formule werkt Aldi samen met AiFi, dat eerder ook al de technologie ontwikkelde voor de automatische concepten van Carrefour en Albert Heijn. Daarnaast gebruikt Aldi ook de nieuwste technologie van Yoti: hierdoor kunnen klanten die alcohol of andere producten die niet zijn toegestaan onder de 18 jaar, willen kopen zichzelf identificeren dankzij technologie die de leeftijd van consumenten inschat.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?