Aldi heeft zijn eigen kledingcollectie gelanceerd: Festivaldi. Die bestaat uit tracksuits, hoedjes, hoodies en T-shirts met het kenmerkende blauw-wit gestreepte Aldi-patroon. De exclusieve stuks kunnen enkel gewonnen worden via een festivalcampagne van de discounter.

Fans van Aldi mogen in hun handen wrijven want de hard discounter lanceert speciaal voor de festivals zijn eigen kledinglijn in België. In tegenstelling tot wat velen zouden verwachten is het gamma, dat onder meer bestaat uit hoedjes, hoodies en tracksuits - allemaal in de welbekende blauwe en witte strepen van het Aldi logo -, niet verkrijgbaar in de winkel. Het kan enkel gewonnen via een festivalcampagne van de keten. Vanaf maandag 6 juni lanceert Aldi namelijk een oproep waarbij de keten op zoek gaat naar de #Festivaldi-gezichten van deze zomer. Aldi-fans kunnen zo volledige outfits winnen, net als toegangstickets tot bekende Belgische festivals zoals Les Ardentes, Dour Festival en Lokerse Feesten. “De collectie zet Aldi op een verrassende manier in de kijker. Het is een ludieke knipoog naar de cultus die rond het Aldi-logo hangt in België en daarbuiten”, zegt Isabel Henderick, managing director marketing & communications bij Aldi, die benadrukt dat de keten met deze actie jongeren niet alleen festival proof wil maken, maar hen ook wil duidelijk maken dat Aldi "een slimme keuze is voor hun festivalboodschappen".

Het is niet de eerste keer dat Aldi kleding uitbrengt voor festivals. Zo lanceerde het in 2019 zijn befaamde  ‘FestivALDIshirts’ waarop de logo’s van de populaire huismerken Buval, River, Golden Power en Olé werden gedrukt. Aldi is trouwens niet de enige discounter die voor mode kiest. Concurrent Lidl brengt namelijk al verschillende jaren collecties in beperkte oplage uit waaronder schoenen en t-shirts in de kleuren van het merk.