
Emy Elleboog
Emy Elleboog
Aldi België heeft zijn folder in het nieuw gestoken. Met een oplage van meer dan 4 miljoen exemplaren is het voor de discounter nog altijd het belangrijkste marketingkanaal. Aldi is ervan overtuigd dat zal nog even zo zal blijven, ondanks de twijfel die er her en der is over de toekomst van de papieren folder.
De toekomst van de papieren folder ziet er niet goed uit, afgaand op recente berichten. Onlangs maakte concurrent Lidl België bekend dat het stopt met de bedeling aan huis van papieren folders, in Frankrijk maakte Carrefour in februari bekend dat het een jaar eerder dan voorzien al stopt met ongeadresseerde papieren folders. Aldi België denkt er niet aan dat voorbeeld te volgen. Isabel Henderick, managing director marketing & communicatie Aldi België: “De papieren folder is voor ons heel belangrijk. Het bereik ervan is gigantisch. We zitten in elke brievenbus, met content die heel gericht is op promoties en accent op wat we belangrijk vinden. We maken vijf versies van onze folder: een Nederlandstalige, een Franstalige, één in het Nederlands-Frans, één voor de Oostkantons en één voor Luxemburg. Er zijn soms wat verschillen. We vertrekken vanuit dezelfde basis, dezelfde sjablonen, maar in de Waalse folders leggen we bijvoorbeeld soms andere accenten. Een enquête heeft ons bevestigd dat klanten via folders echt wel geïnformeerd worden over de beste promoties van die week.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?