- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft in Deinze haar 30ste vestiging in ons land geopend. De retailer zit daarmee goed op schema om haar doelstelling van 50 winkels tegen eind 2016 te halen.
AH blijft zich winkelopening per winkelopening verankeren in Vlaanderen. En met elke nieuwe vestiging komt het doel van 50 Belgische winkels dichterbij. Toen Albert Heijn naar België kwam, sprak het ook nog een tweede ambitie uit: de retailer zei naar een 50/50-verhouding tussen geïntegreerde winkels en franchise te willen gaan in ons land. Maar met die doelstelling gaat het minder goed.
Vooral geïntegreerde winkelsVoorlopig zijn er immers maar 4 AH’s in België die door een franchisenemer worden uitgebaat. Ook de nieuwe winkel in Deinze is weer een geïntegreerde supermarkt. AH zegt echter dat het met de 50/50-doelstelling enkel wou aangeven dat het graag met franchisers wil samenwerken, maar dat het zich niet wil vastpinnen op een cijfer.
De winkel in Deinze is 1.500 vierkante meter groot en biedt op die oppervlakte 15.000 artikels aan. Zoals in de andere AH’s in ons land vind je er de typische Hollandse producten zoals pindakaas en duovla, maar is het assortiment hier ook voor 10% Belgisch.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?