Na Delhaize, gaat nu ook Albert Heijn samenwerken met de Belgische saladekoning Foodmaker. De supermarktketen test de saladebars van het Belgische merk tien weken lang op zijn hoofdkantoor in Zaandam en in de Albert Heijn Foodplaza in Amsterdam. 

Tien weken lang test Albert Heijn de saladebars van het Belgische Foodmaker op zijn hoofdkantoor in Zaandam en in de Albert Heijn Foodplaza in Amsterdam. Daarmee volgt de Nederlandse supermarktketen het voorbeeld van grote zus Delhaize. Dat werkt al een tijdje samen met Foodmaker in België. Zo opende de eerste Foodmaker shop-in-shop op 14 juni 2018 zijn deuren in de Antwerpse Stadsfeestzaal. Bij de lancering van het nieuwe Fresh Atelier-concept van Delhaize werden de saladbars van Foodmaker trouwens een vaste waarde in het assortiment van Delhaize. Klanten vinden er niet alleen bereide salades, broodjes en een salade bar om zelf hun eigen maaltijden samen te stellen, maar ook verse sappen en warme dranken om mee te nemen. Alle maaltijden worden trouwens ter plaatse bereid onder het goedkeurend oog van de consument. Ook in Nederland zullen klanten zelf hun salades kunnen samenstellen. Dat kan zowel in small, medium als large potjes. "Al zijn small en medium tot nu toe het populairst", vertelt Pauline van den Brandhof, woordvoerster van Albert Heijn Nederland.

Als het concept aanslaat, wordt het mogelijk ook uitgerold naar andere steden in Nederland. Of Albert Heijn België in ons land ook zal gaan samenwerken met Foodmaker, wordt ons voorlopig nog niet bevestigd, maar de kans lijkt er op termijn wel in te zitten.