Albert Heijn en bol.com, twee sterke merken van de Ahold Delhaize groep, bundelen hun krachten en bieden hun Nederlandse en Belgische klanten een betere online shopervaring.

“Veel Albert Heijn klanten kopen vaak bij bol.com en vice versa. Deze samenwerking zorgt ervoor dat hun shopervaring beter en naadloos is”, verklaart Wouter Kolk, ceo van Ahold Delhaize Europa & Indonesië.  “Ik ben erg blij met deze samenwerking, aangezien we een steeds beter retail ecosysteem kunnen creëren voor onze klanten.”

Single sign-on service

Voortaan kunnen klanten dus op ah.nl inloggen met hun bol.com-account, wat betekent dat consumenten slechts één account nodig hebben voor al hun food en non-food aankopen.

Gecombineerd abonnement

Naast de inlogaccounts gaan Albert Heijn en Bol.com ook hun bezorgabonnementen combineren. Nieuwe abonnees of consumenten die hun abonnement op de bezorgdienst van Albert Heijn “AH Bezorgbundel” voor een jaar willen verlengen, genieten tegelijk van gratis bezorging bij de bezorgdienst “Select” van bol.com. Dankzij die samenwerking verloopt de levering van bol.com-producten sneller én bovendien verdwijnen de leverkosten. 

Google Assistant

Albert Heijn en bol.com zijn een van de eerste retailers in Nederland die zo’n service aanbieden via Google Assistant. Beide merken zullen het Google Home-toestel bovendien verkopen in de Nederlandstalige versie.

Albert Heijn kan wekelijks op meer dan 5 miljoen klanten rekenen in Nederland en België. Bol.com is op zijn beurt dan weer goed voor 9 miljoen klanten en biedt 16 miljoen producten aan in Nederland en België. De Ahold Delhaize groep zal op 13 november trouwens meer informatie geven over zijn e-commerce strategie in Europa tijdens zijn Capital Markets Day.