- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Ahold maakt het besluit bekend om, voor een bedrag van 350 miljoen euro, de online distributeur bol.com over te nemen. Deze site, die in zijn sector voor in Nederland en België wordt bezocht, bedient 3,5 miljoen actieve klanten en heeft vorig jaar een omzet van 355 miljoen euro gerealiseerd. De overname vindt plaats in het kader van het stimuleren van internetverkopen. De groep hoopt namelijk de komende jaren zijn online verkopen te verdrievoudigen en zijn geografische reikwijdte te vergroten. Bol.com biedt online non-food producten aan (boeken, elektronica, spellen, enz.). De online distributeur zou Ahold het platform moeten bieden dat het bedrijf nodig heeft om zijn de groei van zijn aandeel van de online-verkoop te versnellen. Deze overname, die was verwacht voor het tweede kwartaal van 2012, zou direct een positief effect op de winst per aandeel van Ahold moeten hebben.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?