Partner content Actito: artificiële intelligentie ten dienste van een naadloze omnichannelervaring
Actito
Exclusief
Actito
Het Belgische bedrijf Actito (onderdeel van de QNTM-groep) werd opgericht in 2000 en heeft zich in een kwarteeuw opgeworpen als een belangrijke speler op het vlak van klantbetrokkenheid. Actito’s missie bestaat erin merken te helpen om persoonlijkere, vlottere en efficiëntere banden met hun consumenten op te bouwen. Een ambitie die helemaal terecht is in de huidige tijd, waarin omnichannel haast onvermijdelijk de norm is geworden.
“Klanten willen vandaag niet enkel een e-mail ontvangen. Ze verwachten een echt gesprek met hun merk, via verschillende kanalen tegelijk”, legt Johnny Mukuta Mensah, head of sales bij Actito, ons uit. WhatsApp, sms, sociale media … de moderne consumenten willen interactie zoals het hun uitkomt, en vooral op een coherente manier. En dat is precies wat Actito te bieden heeft: een uniek platform dat al die communicatie kan coördineren.
Actito
In veel bedrijven zijn de verschillende communicatiemiddelen nog altijd sterk van elkaar gescheiden: één voor e-mails, een ander voor sms-berichten en een derde voor de sociale media. Als gevolg daarvan zijn de berichten niet altijd coherent, gaat er tijd verloren en raakt de klantervaring verbrokkeld. Actito wil graag een eind maken aan die versnippering.
Met Actito’s ‘alles-in-éénoplossing’ kunnen merken hun campagnes centraliseren, hun zendingen automatiseren en hun boodschappen aanpassen aan het meest relevante kanaal. “Daardoor winnen ze tijd, efficiëntie en vooral relevantie”, vertelt Johnny Mukuta Mensah. Afhankelijk van het bedrijf mogen de gebruikers een stijging van hun marketingprestaties met meer dan 30% verwachten.
Klanten willen vandaag niet enkel een e-mail ontvangen. Ze verwachten een echt gesprek met hun merk, via verschillende kanalen tegelijk.
Actito ontstond in Louvain-la-Neuve, maar heeft vandaag een impact die tot ver over de grenzen van België heen reikt. Het bedrijf is aanwezig in Parijs, Rotterdam, Barcelona en Londen, telt ongeveer tweehonderd medewerkers en enkele honderden klanten over de hele wereld. Daar zitten bekende namen tussen, zoals BNP Paribas, RTBF, NRJ, Färm, Renmans en Hubo.
Ondanks die groei blijft Actito trouw aan zijn uitgangspunten: een flexibele structuur, dicht bij de klanten en resoluut gericht op innovatie.
De nieuwste ontwikkeling bij Actito bestaat in het integreren van artificiële intelligentie. Met behulp van nieuwe tools kunnen de gebruikers nu ook hun campagnes verfijnen, inhoud op maat genereren en het optimale moment bepalen om hun berichten te verzenden. “Dankzij AI kunnen we nog verder gaan op het vlak van personalisering en doeltreffendheid”, bevestigt Johnny Mukuta Mensah.
In een wereld waarin snelheid en relevantie gewoon vereist zijn, is Actito vast van plan om voorop te blijven lopen. Zo wil het verder het leven vergemakkelijken van bedrijven die ook op hun beurt een menselijkere relatie willen met hun klanten.
Sinds drie jaar maakt Actito deel uit van de QNTM-groep. Het bedrijf wil een sleutelspeler worden op het vlak van MarTech, en zijn klanten ondersteunen bij het invoeren van geïntegreerde en innovatieve oplossingen, om doeltreffend te kunnen inspelen op hun marketinguitdagingen.
Actito
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?