Action zet in België zijn eerste stappen naar digitale interactie met zijn klanten: het lanceert op 2 november een loyalty app. In een interview met Gondola Magazine zegt general manager Joeri Sanders dat hij nog meer mogelijkheden tot groei ziet.

Non-food discounter Action rondde in ons land vorig jaar de kaap van 200 winkels, maar ziet nog altijd ruimte om - zowel offline als online - te groeien, zegt general manager Joeri Sanders. “We lanceren op 2 november een loyalty app, waarmee klanten producten kunnen inscannen om meer informatie te vinden, een productenlijst met favorieten te maken, een digitale kassabon ontvangen en op de hoogte gehouden te worden van promoties. Het is een eerste stap om digitaal echt interactie aan te gaan met de Belgische klant.” Of de app een opstap is naar een webshop, zoals die nu getest wordt in Nederland, kan Sanders niet zeggen. Hij geeft wel aan dat het voor Action niet simpel is om zo’n webwinkel op poten te zetten: “Twee derde van ons assortiment verandert, daardoor is het organisatorisch moeilijk om een webwinkel op poten te zetten. We hebben wel wat geleerd van click & collect, tijdens de Covid-periode, maar het is operationeel echt niet makkelijk. We hebben als groep ook altijd gekozen om een iets afwachtender houding aan te nemen.” Sanders geeft aan dat er ook nog nieuwe winkels zullen geopend worden in België. “Ik wil daar geen cijfer of concrete locaties op kleven, maar als we de kaart bekijken, zijn er nog plekken waar we naar toe kunnen. Zowel in landelijk als grootstedelijk gebied.”

U kan het volledige interview met Joeri Sanders lezen in het volgende nummer van Gondola Magazine, dat binnenkort in de bus valt. Nog geen abonnement? We maken allemaal wel eens een fout. U kan ze gelukkig hier rechtzetten.