Gondola
Exclusief
Gondola
Terwijl iedereen in de sector druk bezig is met het bevoorraden van de rekken en het vermenigvuldigen van de verleidingen eind december, zijn de grote manoeuvres van het feestseizoen, die zo belangrijk zijn voor de jaarverkoop, al volop bezig in de logistieke centra van de distributeurs, die op volle toeren draaien. Delhaize nodigde ons uit om zijn distributiecentrum DC Fresh in Asse te bezoeken op 19 december. Tijd voor een fotoreportage!
De DC Fresh-magazijnen van Delhaize zijn een essentieel instrument in het logistieke parcours van de keten. Ze bevoorraden alle Delhaize-winkels met fruit, groenten, vlees, vis en zuivelproducten. De meeste van deze verse producten moeten in het distributiecentrum gekoeld worden tot 2°C. We zijn dus allemaal goed ingeduffeld! Maar een andere belangrijk kenmerk van deze magazijnen is hun halfautomatische werking, wat van Delhaize een echte technologische pionier maakte toen de DC Fresh II-eenheid in 2009 werd geopend, een paar jaar later gevolgd door DC Fresh III. Terwijl DC Fresh I nog een magazijn was met een traditionele pickmethode (het personeel wordt naar de producten geleid door de stem op hun Clark), werken DC Fresh 2 en 3 met een halfautomatisch systeem waarbij de producten naar de operator komen op zijn orderverzamelstation.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?