AB Inbev heeft in het eerste kwartaal minder bier verkocht dan een jaar geleden. In de eerste drie maanden van het jaar bracht het Leuvense bierconcern 80,1 miljoen hectoliter aan de man, een daling van 0,2 procent. Dat is vooral te wijten aan de hoge werkloosheid in de Verenigde Staten en het slechte weer in Brazilië. Dankzij een goede prijszetting en een voortdurende focus op de kosten bleef de rendabiliteit wel goed. De nettowinst verdubbelde tot 964 miljoen dollar, maar bleef daarmee onder de verwachtingen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?