Bierreus AB InBev heeft plannen om Leffe op grote schaal te gaan verdelen in Duitsland. Dat meldt Trends op haar website.
Na een kleinschalig experiment met Leffe en het succes van de PerfectDraft bij onze Oosterburen, wil AB InBev het Belgische abdijbier nationaal uitrollen in Duitsland. De focus zou eerst op horeca en stedelijk gebieden komen te liggen. Leffe zal zich positioneren als luxebier, een segment waarin AB InBev naar eigen zeggen al marktleider is.
In Duitsland is AB InBev het nummer twee, met een marktaandeel van 9,4 procent in de retail. De grootste markt voor het abdijbier is vooralsnog Frankrijk.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?