Op zaterdag 5 en zondag 6 oktober organiseren Comeos en Unizo voor de derde keer het Weekend van de Klant, het grootste shoppingevent van het jaar, en daarvoor trekken ze naar Leuven. Maar liefst 12.000 winkels hebben zich al ingeschreven, ofwel 9% meer dan vorig jaar.

Het Weekend van de Klant wint jaar na jaar aan populariteit. Tot nu toe hebben maar liefst 12.000 winkels zich ingeschreven, ofwel 9% meer dan vorig jaar. "Het concept slaat aan. Samen bereiken we, kleine en grote winkels, de beste resultaten ", vertelt Dominique Michel, CEO van Comeos. "Met het Weekend van de Klant zetten we de handel bovendien op een positieve manier in de kijker."

Zoals de naam het zegt, ligt de focus op de klant. Het hele weekend lang zullen handelaars hun klanten verwennen met extra attenties en bedanken ze hen om klant te zijn. Daarnaast zal er ook heel wat te beleven zijn in de winkelstraten.

Dit jaar is Leuven trouwens de gaststad voor het evenement en dat zal volgens Comeos niet onopgemerkt voorbijgaan. “Het belooft een feestelijk tweedaags shoppingevent te worden, met speciale acties en attenties. Zo zendt radiozender MNM zendt live uit vanuit hartje Leuven. Het wordt een onvergetelijk feest met MNM-dj’s en optredens van bekende artiesten”, aldus Dominique Michel.

Steden blijven het populairst

Volgens een enquête van Comeos en Unizo bij 900 consumenten, blijven de steden en hun kernen nog altijd met voorsprong de belangrijkste aantrekkingspool voor de consument die wil gaan winkelen. 7 op 10 geeft de voorkeur aan zijn eigen (of grote) stad.

“Deze resultaten tonen eens temeer aan hoe belangrijk het is om volop te blijven investeren in aantrekkelijke, bedrijvige kernen, waar handel, horeca en diverse andere functies hand in hand gaan om de consument te blijven verleiden”, verduidelijkt Danny Van Assche, gedelegeerd bestuurder van Unizo. “Een goede ontsluiting en bereikbaarheid van deze kernen met diverse vervoersmodi (fiets, openbaar vervoer, wagens op nabijgelegen randparkings…) is daarbij essentieel.”