De gegevens van 64.000 Carrefour Mobile klanten zijn uitgelekt en circuleren op internet. Onder andere de telefoonnummers, e-mailadressen, wachtwoorden, persoonlijke adressen en zelfs paspoortnummers van 64.000 SIM-kaartgebruikers van Carrefour Mobile zijn uitgelekt.

Carrefour Mobile is het slachtoffer van een datalek. Klanten en slachtoffers van Carrefour Mobile van wie gegevens zijn gelekt, hebben naar verluidt een bericht ontvangen waarin ze worden gewaarschuwd voor de cyberaanval. In totaal zijn 64.000 klanten getroffen. Hun gegevens, zoals telefoonnummers, persoonlijke adressen, e-mailadressen, wachtwoorden en paspoort- of identiteitskaartnummers zouden online in een bestand zijn gevonden. Volgens Regine van Tomme, communicatiemanager bij Carrefour België, met wie Gondola contact opnam, zijn klantgegevens en betalingsgegevens niet getroffen door het beveiligingslek ."De gegevens van onze klanten waren betrokken bij een datalek via onze leverancier. We hebben direct de gegevensbeschermingsautoriteit op de hoogte gebracht.Deze cyberaanval betreft alleen Carrefour Mobile. De andere diensten van het bedrijf zijn niet getroffen”, voegde het eraan toe. In een bericht op zijn website zei de keten dat het “nauw samenwerkt met een onafhankelijk cyberbeveiligings- en onderzoeksbureau om de exacte oorzaak en omvang van het incident vast te stellen.” In de tussentijd is het klantenportaal gesloten en wordt het volgende bericht weergegeven: “Wegens onderhoud is het klantenportaal tijdelijk uitgeschakeld.” Tot slot zegt Regine van Tomme dat klanten gebruik kunnen blijven maken van de service, kunnen blijven opwaarderen etc. maar uit voorzorg heeft de retailer aangekondigd alle gebruikersaccounts te hebben gereset. Zodra het portaal weer toegankelijk is, moeten klanten hun wachtwoord opnieuw instellen om toegang te krijgen tot hun account. Er loopt een onderzoek naar de omstandigheden van dit datalek.