-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Het OIVO heeft ook dit jaar weer een enquête gehouden om de participatiegraad van de consumenten te bepalen en hun koopgedrag en profiel te kunnen vaststellen. Hiertoe werden 646 mensen geïnterviewd. Volgens dit onderzoek heeft bijna één op de twee consumenten afgelopen winter soldenaankopen gedaan. De klant zou in de winter minder kleding, schoenen en sportmateriaal kopen dan in de zomer, maar meer elektrische huishoudapparatuur. Kleding en schoenen voor volwassenen en kinderen blijven echter de belangrijkste aankopen. Hiervan wordt 62% vertegenwoordigd door dameskleding.
Nog steeds volgens de studie van het OIVO doen 8% van de consumenten hun soldenaankopen via het internet en zeven van de tien consument verklaren tijdens de wintersolden meer uit te geven dan ze van plan waren. Een op de vijf consumenten wacht de solden af om kleding of schoenen te kopen die ze in de loop van het jaar hadden gevonden. Ten slotte merkt het OIVO op dat 30% van de consumenten een beroep doen op een consumentenkrediet om hun aankopen tijdens de solden te kunnen betalen.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?