Opinie 1kg aardappelen voor 1€, 2 broden voor 2€, champagne voor 9,99€. Retailhysterie?
Gondola
Gondola
De bedrijfsresultaten van FMCG-bedrijven evolueren… en stijgen naar ongekende hoogtes!
Enkele voorbeelden? Op de vastgoedmarkt doet vastgoedadviseur Cushman & Wakefield een opvallende vaststelling: in de afgelopen drie kwartalen werden er nog nooit zoveel winkelpanden verhuurd. Daarnaast zetten de grote voedingsmultinationals topresultaten neer, of toch alleszins in waarde. Deze week kondigde Nestlé aan dat het 8% groei verwacht voor het volgende trimester. De prijsverhoging van 7,5%, die te wijten is aan de stijgende kosten, leverde het bedrijf een omzet van meer dan 70 miljard euro op, wat zich vertaalt in een groei van 9,2% in het derde kwartaal van 2022! De omzet van PepsiCo steeg met 9% in waarde en het bedrijf boekte maar liefst 2,7 miljard dollar winst. Ook Procter & Gamble zag zijn omzet in het laatste kwartaal met 1% groeien tot 20,6 miljard dollar, een resultaat dat ver boven de verwachtingen van analisten ligt. Unilever voerde op zijn beurt een prijsstijging van 10% door, wat hem ook sterke resultaten opleverde. Heeft de voedingsindustrie daarmee haar toppunt bereikt, net voor een dramatische val die wordt verwacht in het begin van 2023?
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?