Cora heeft zijn nieuw hypermarktenconcept voorgesteld in het Waalse Hornu. Voor deze vernieuwing zat Cora rond de tafel met zijn verschillende klanten, en werden alle mogelijke opties uitgetest en geprobeerd. Het resultaat is een concept met heel wat nieuwigheden voor de retailer. Onder de vele veranderingen in het verkooppunt noteren we een “promotiestraat ", informatiepunten, een moderne en duidelijke signalisatie, een verse sushistand, en gratis WiFi, waarmee het concept meer tegemoedkomt aan de eisen van de klant van vandaag.

Een intuïtieve inrichting

Net zoals bij Albert Heijn, en de nieuwe Delhaize, worden alle promoties gepresenteerd op de kop van de rayons zodat ze een “promotiestraat” vormen. Er zijn ook twee plekken (1 food en 1 non-food) voorzien voor thema- en seizoensproducten.   Verder kregen de bakkerij, visafdeling en slagerij een nieuwe look.

Er is ook een nieuwe rayon met producten in kleine porties en laag geprijsde artikels. In de non-foodafdeling zijn twee informatiepunten, waar klanten terechtkunnen met vragen.

"Laagste prijzen van de regio"

De hypermarkt van Hornu heeft de prijzen van meer dan 5.500 producten in de droge voeding, 800 verse producten en 200 non-foodartikels in prijs verlaagd. De retailer wil daarmee de laagste prijzen van de regio bieden op een breed gamma verse producten, en engageert zich om 2 keer het prijsverschil met de concurrentie terug te betalen als een product elders goedkoper is. Een gedurfde claim, waar Colruyt normaal een patent op heeft… Ook de singalisaties van promoties werd vernieuwd, en maakt nu gebruik van een kleurencode: blauw voor discountprijzen, geel voor de producten in promoties, en zwart voor de “prix défis” (de sterkste prijsverlagingen). 

Technologie

Nog een grote nieuwigheid is dat deze Cora inzet op technologie en interactiviteit. In het kader daarvan, werd een selfscanningsysteem geïnstalleerd voor de gehaaste klanten.               

De multimediahoek en het infopunt werden uitgerust met videoschermen die het aanbod in huishoudelectro en tuinartikelen visualiseren. In totaal zijn er een honderdtal schermen, die verplaatst kunnen worden naar believen door de winkel.

Verder is er ook gratis WiFi, zowel in de Cora-hypermarkt als in het hele winkelcentrum.

Assortiment 

Net als Carrefour (2011), en daarna Delhaize (2013), pakt ook Cora nu uit met een verse sushistand. Hiervoor wordt samengewerkt met Sushi Master.                      Cora speelt ook in op de trend van lokale producten, door een assortiment aan te bieden met exclusief lokale producten.                    Om de tuinafdeling voldoende plaats te geven werd een stuk bijgebouwd, een deel indoor en een deel buiten.

 

In dit artikel

In the picture