Het Deense Lego is het sterkste merk ter wereld, althans volgens de ranglijst van het Britse onderzoeksbureau Brand Finance. De hoogste FMCG-namen in het lijstje zijn Unilever en Red Bull.
Er verschijnen wel vaker lijstjes waarin de kracht en waarde van merken worden vergeleken, en ze hanteren allemaal andere criteria. Voor Brand Finance hangt de kracht van een merk af van onder meer naamsbekendheid, reputatie, loyaliteit van klanten en tevredenheid van werknemers.
Lego scoort daarin wereldwijd het best, concludeert Brand Finance. Het speelgoed spoort kinderen aan tot creativiteit en kan in tijden van technologie rekenen op de goedkeuring van de ouders. Dit verhaal wordt onderstreept door het succes van de Lego Movie, die Lego op de eerste plaats in dit lijstje bracht. Vorig jaar stond Ferrari nog vanboven de lijst.
We vinden ook FMCG-merken terug in de top 10: energiedrank Red Bull staat op de derde plaats, gevolgd door FMCG-reus Unilever op plaats vier. Cosmeticamerk L’Oréal staat op acht en Coca-Cola bezet de negende plaats.
Apple meest waardevolAls we kijken naar merkwaarde, krijgen we een heel ander lijstje. Apple is namelijk het meest waardevolle merk, gevolgd door Samsung (op twee) en Google (op plaats drie).
L’inscription nous permet d’adapter nos contenus à nos lecteurs. En quelques clics seulement, vous pouvez profiter de tous les avantages :
Accès à tous les articles d’actualité Gondola
Lire jusqu’à 3 articles Plus gratuits par mois
Recevoir la newsletter exclusive de Gondola
Possibilité de vous inscrire aux formations de Gondola Academy et aux événements de Gondola Society
À la une - Réapprendre le retail à zéro : comment Rami Baitiéh a relancé Morrisons
Numéro 300 : “Gondola doit aider à comprendre le présent et à façonner l'avenir”
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: