Het Nederlandse Wijnvoordeel neemt Wijnmarkt.be over
- Wijnvoordeel neemt Wijnmarkt.be over
- Medewerkers dreigen hun job te verliezen
- Transactiekosten zijn onbekend
De Nederlandse webshop Wijnvoordeel neemt het Belgische Wijnmarkt.be over. Concreet zal het de klantenkring en de naam overnemen. Het personeel moet daarentegen op zoek naar ander werk. Hoeveel het bedrijf precies betaalde voor de transactie is onduidelijk. Dat meldt Het Financieele Dagblad.
De Nederlandse webwinkel Wijnvoordeel, een belangrijke online wijnspeler in de Benelux, krijgt zijn Belgische branchegenoot Wijnmarkt.be in handen. Die laatste staat bekend voor de verkoop van kwaliteitswijnen tegen een scherpe prijs. Hoeveel Wijnvoordeel neertelde voor deze transactie is onduidelijk. Wel liet het bedrijf weten dat het de klantenkring en de naam zal overnemen, maar dat het personeel op zoek moet naar ander werk.
De overname van Wijnmarkt.be dat zich vooral richt op Belgische klanten (80%) en in mindere mate op Nederlanders (20%), is volgens Spike Huisman, directeur bij Wijnvoordeel "in potentie een substantiële stap". Zo kan de Nederlandse webshop namelijk zijn Belgische klantenbestand aanzienlijk uitbouwen. Opvallend: Nederlandse consumenten kopen wel vaker online wijn (4 à 6%) dan Belgische shoppers (3 tot 4%).
Wijnvoordeel werd in 1999 opgericht door René Tulner en is onderdeel van E-Luscious dat bekend staat om webshops als Wijnbeurs, Léon Colaris en Koffievoordeel. Sinds drie jaar is E-Luscious in handen van Gilde Equity Management. Wijnvoordeel verkoopt jaarlijks meer dan 13 miljoen flessen, goed voor een omzet van meer dan 75 miljoen euro.
Foto: website van Wijnmarkt.be
L’inscription nous permet d’adapter nos contenus à nos lecteurs. En quelques clics seulement, vous pouvez profiter de tous les avantages :
Accès à tous les articles d’actualité Gondola
Lire jusqu’à 3 articles Plus gratuits par mois
Recevoir la newsletter exclusive de Gondola
Possibilité de vous inscrire aux formations de Gondola Academy et aux événements de Gondola Society
À la une - Réapprendre le retail à zéro : comment Rami Baitiéh a relancé Morrisons
Numéro 300 : “Gondola doit aider à comprendre le présent et à façonner l'avenir”
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: