-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Brouwerij Duvel Moortgat heeft in 2016 voor het eerst de kaap van 400 miljoen euro omzet overschreden.
Duvel Moortgat, het moederbedrijf van biermerken zoals Duvel, Vedett, De Koninck en La Chouffe, heeft zijn groei van de voorbije jaren verder gezet in 2016. De brouwer heeft een absoluut topjaar achter de rug, getuige de cijfers die het bedrijf heeft vrijgegeven.
In het boekjaar 2016 realiseerde Duvel Moortgat een geconsolideerde omzet van 401,4 miljoen euro, goed voor een groei van ruim 27% ten opzichte van 2015. De brouwer zegt een mooie organische groei te boeken, maar wist ook de cijfers te boosten dankzij overnames in het buitenland. Zo kocht Duvel Moortgat vorig jaar de Nederlandse brouwerij 't IJ (Amsterdam) en de Amerikaanse Firestone Walker Brewing Company (Californië).
In elk geval is de omzet van Duvel Moortgat verdubbeld tegenover 2013, toen de familiale aandeelhouders het bedrijf van de beurs haalden. Daarnaast steeg ook de brutobedrijfswinst (EBITDA) steeg in 2016 van 97 miljoen euro tot 118,6 miljoen.
In alle brouwerijen van de groep samen werd in totaal bijna 1,8 miljoen hectoliter bier gebrouwen. De grootste afzetmarkten voor dat bier zijn de Verenigde Staten (0,7 miljoen HL) en België (0,5 miljoen HL).
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: