-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Sinds 1 april wordt alle natuurgerijpte jong en belegen Hollandse Gouda-kaas van het huismerk bij Lidl gemaakt van 100% weidemelk. Daarmee wil de discounter zijn aanbod verder verduurzamen.
Weidemelk is afkomstig van koeien die minstens 120 dagen per jaar en minimum zes uur per dag in de wei staan. Als het weer het toelaat, kunnen de dieren in de wei vrij grazen, rusten, rondlopen en kuddegedrag vertonen, wat goed is voor hun welzijn.
De jonge en belegen Gouda-kaas van Lidl-huismerk Milbona zal voortaan voor 100% gemaakt worden van deze weidemelk. Dat zal te zien zijn aan het ‘weidemelk’-logo op de verpakking. Dat keurmerk mag ook gebruikt worden op zuivelproducten van koeien die in de wei mogen. De volledige keten van weidemelk wordt door een onafhankelijke, geaccrediteerde instelling gecontroleerd.
Met de maatregel zet Lidl verder in op een duurzamer assortiment. “Met deze stap bewijst Lidl nogmaals dat duurzaamheid niet duur hoeft te zijn. We kiezen er bewust voor om ons assortiment per productcategorie te verduurzamen, met hierin maximale aandacht voor dierenwelzijn,” zegt Jeroen Bal, inkoopdirecteur Lidl.
Zo verkoopt Lidl enkel nog vlees van ongecastreerde varkens, uitsluitend parkkonijn en werden alle kooi-eieren uit het assortiment gebannen. Ook in producten zoals mayonaise worden enkel nog vrije uitloop eieren gebruikt.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: