-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Brouwerij Haacht, de producent van onder andere het pilsbier Primus, wil meer bier verkopen in de supermarkt. Zo wil de bierproducent de dalende verkoop in de horeca opvangen.
Brouwerij Haacht (Primus, Tongerlo, Ommegang) heeft vorig jaar in totaal vorig jaar 1,4% meer bier verkocht. Op de Belgische markt daalde de verkoop echter met 5,4%, gedreven door een sterke achteruitgang in het horecakanaal. Haacht verkocht bijna een tiende (-9,5%) minder bier op café en in restaurants, terwijl de brouwerij groeit in retail (+4,5%). De brouwer wil verder bouwen op dat groeiende succes in winkels. "In 2017 wordt van een grotere aanwezigheid van onze bieren in de retail een prioriteit gemaakt," klinkt het daarom.
Tot eind vorig jaar werkte Brouwerij Haacht voor de retail exclusief samen met Colruyt. Maar sinds februari liggen de producten van de brouwerij ook bij Delhaize. “En binnenkort volgen andere winkels,” zegt financieel topman Frank Mellaerts.
Haacht boekte in 2016 een omzet van 97,3 miljoen euro, goed voor een lichte groei (+0,8%) ten opzichte van een jaar eerder. De brouwer zegt ook dat de verkoop in het eerste kwartaal gunstiger verloopt dan een jaar eerder en de daling in de Belgische horeca minder uitgesproken is.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: