-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Extra@Home heeft het bedrijf Witgoed Services in Nieuwegein overgenomen. Hiermee wil de dochteronderneming van PostNL de dienstverlening uitbreiden. Nu verzorgt ze niet alleen de levering van omvangrijke goederen die per e-commerce worden verkocht, maar kan ze deze ook installeren.
Vandaag levert Extra@Home volumineuze goederen zoals witgoed, TV’s en meubels bij de klanten van webshops thuis. De levering gebeurt vaak door twee personen, die ook eenvoudige taken verrichten, zoals het aansluiten van vrijstaande wasmachines of het instellen van de zenders op een TV. Dankzij de overname van Witgoed Services haalt Extra@Home een 30-tal techniekers in huis, die keukentoestellen ook kunnen inbouwen, meer technische installaties kunnen doen en dergelijke.
PostNL breidt met deze overname de dienstverlening van Extra@Home uit, omdat steeds meer witgoed, keukenapparatuur, meubels en dergelijke online worden besteld. Omdat deze een aparte logistiek en een specifieke dienstverlening vragen bij het aan huis leveren, hebben meerdere spelers zich op die markt begeven. Extra@Home van PostNL is niet de enige die dat in Nederland (en België) doet. Ook Dynalogic is op die markt actief met 2XLinhome (die o.a. voor Bol.com de bezorging van groet stukken doet). Coolblue is zelfs hiervoor met een eigen bezorgdienst begonnen, CoolblueBezorgt. Op deze concurrentiële markt kan een meer volledige dienstverlening bij de levering een onderscheidende factor zijn.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: